Η ελευθερία του να λες ψέματα.

Τις τελευταίες μέρες έχει βγεί στην επικαιρότητα μια μήνυση που κατέθεσε κατά της Σώτης Τριανταφύλλου ένας Παναγιώτης Δημητράς. Ο Δημητράς απ ότι φαίνεται είναι διαχειριστής του μπλογκ Racist Crimes Watch και διαβάζουμε σε διάφορα άρθρα που ασχολούνται με το θέμα ότι έχει διατελέσει εκπρόσωπος του Ελληνικού Παρατηρητηρίου των Συμφωνιών του Ελσίνκι (ότι και αν είναι αυτό). Η κατηγορία είναι απ ότι γράφει στο φέισμπουκ ο ίδιος ο Δημητράς, η δημόσια υποκίνηση βίας ή μίσους.

Το σχετικό event.

Αφορμή είναι αυτό το άρθρο της Σώτης που δημοσιεύει η Athens Voice.

Η Σώτη μας έχει απασχολήσει στο παρελθόν με τον απροκάλυπτα ρατσιστικό λόγο της και τα ισλαμοφοβικά παραληρήματα της. Επιχειρεί συστηματικά να ανακατέψει τους μετριοπαθείς ισλαμιστές με τους φονταμενταλιστές και σε γενικές γραμμές βγάζει αφρούς ενάντια στις θρησκευτικές πρακτικές του ισλάμ. Ωστόσο έχουμε μια εγγενή δυσπιστία απέναντι στο εγχείρημα του Δημητρά για δύο λόγους.

Πρώτον γιατί δυσπιστούμε απέναντι στις δράσεις των ΜΚΟ και γιατί σαν ελληνικό παράρτημα της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ελσίνκι για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, στα μυαλά μας κληρονομεί την αναξιοπιστία της μητρικής της ΜΚΟ.

International Helsinki Federation for Human Rights

Δεύτερον θεωρούμε ότι και η Σώτη αλλά και ο Δημητράς εκπροσωπούν την αστική τάξη και κατά συνέπεια η αστική δικαιοσύνη θα τα μαγειρέψει έτσι, ώστε τελικά να καταλήξει σε ένα αποτέλεσμα που να ευνοεί την διατήρηση της εξουσίας της αστικής τάξης.

Παρά ταύτα, βρίσκουμε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο πως αντιμετωπίζει το θέμα η φιλελέ πλευρά του δημόσιου λόγου. Μάλιστα θεωρούμε ότι αυτός ο αντανακλαστικός αυτοεξευτελισμός των φιλελέδων είναι ότι πιο θετικό έχει προκύψει από όλη αυτή την υπόθεση.

Ας δούμε μερικά παραδείγματα…

Capital.gr – Θοδωρής Γιάνναρος
Το Bataclan… δεν συνέβη ποτέ!

Μου άρεσε η αποδοχή εκ μέρους οπαδών αυτής της παράνοιας ότι εκείνα τα χρόνια δεν υπήρχαν μετριοπαθείς και ακραίοι ισλαμιστές! Πράγματι, ήταν όλοι τους τότε,αυτό που σήμερα ονομάζουμε «ακραίος ισλαμισμός», ή μη μου πείτε πως κατά τη διάρκεια  της Άλωσης τα δεκάδες χιλιάδες σφαγιασθέντα θύματα γλίστρησαν και έπεσαν!…


Πώς νομίζετε ότι κατάφεραν να αλλαξοπιστήσουν τόσους χριστιανούς και ζωροάστρες… σε χρόνο πραγματικά ρεκόρ; 

Μα φυσικά υπό την απειλή της κοφτερής χατζάρας και των πάντα καινοτόμων μεθόδων εκτέλεσης και βασανισμού που παρακολουθήσαμε όσοι αντέξαμε, φυσικά, στο διαδίκτυο. 

Το γεγονός ότι άντεξε η Βυζαντινή Αυτοκρατορία τόσους αιώνες αυτή την ανελέητη και απίστευτα μακελάρικη  επιθετικότητα του ισλάμ, προστατεύοντας τον πολιτισμό μας και τα επιτεύγματά του, είναι εκπληκτικό από μόνο του.

Από τα αποσπάσματα του Γιάνναρου βλέπουμε μια αντίδραση μέρους των φιλελέδων που λέει μέσα στην μισαλλοδοξία και την ανιστορησιά της ότι: ‘Δεν είναι η Σώτη ισλαμοφοβική, το ισλάμ είναι κακό. Και λίγα τους είπε.’

Μας έχουν μάθει σε αυτά οι φιλελέδες, αλλά οφείλω να ομολογήσω ότι είναι ο πρώτος που ισχυρίζεται ότι έχει δει πως αλλαξοπίστησαν οι Ζωροάστρες στο ίντερνετ.

Liberal.gr – Γιάννης Παντελάκης

Ο Μάρκο Πόλο και η Σώτη...

Στις 21 Ιουλίου δικαστής (-ινα) του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών θα πρέπει να κρίνει αν ο Μάρκο Πόλο είπε ή δεν είπε μια αρνητική φράση για τους Μουσουλμάνους! Δεν πρόκειται για τρολάρισμα αλλά για ένα πραγματικό γεγονός. Αν ο δικαστής κρίνει ότι δεν είπε την φράση αυτή η Μάρκο Πόλο, τότε η συγγραφέας και δημοσιογράφος Σώτη Τριανταφύλλου κινδυνεύει να καταδικαστεί.

Η ιστορία είναι ενδεικτική ενός ακόμα παραλογισμού που βιώνει αυτή η χώρα. Ξεκίνησε με ένα άρθρο της Τριανταφύλλου το οποίο αναφερόταν στους μουσουλμάνους και επικαλείτο μια φράση του Μάρκο Πόλο: «φανατικός μουσουλμάνος είναι αυτός που σου κόβει το κεφάλι, ενώ μετριοπαθής είναι εκείνος που σε κρατάει για να σου κόψουν το κεφάλι». Κάποιος αμφισβήτησε ότι ο Μάρκο Πόλο είχε πει κάτι τέτοιο και μήνυσε την Τριανταφύλλου με βάση τον αντιρατσιστικό νόμο για δημόσια υποκίνηση βίας ή μίσους.

Σε μια χώρα με στοιχειώδη κανονικότητα, η Τριανταφύλλου και κάθε Τριανταφύλλου θα είχε το δικαίωμα της άποψης και της κριτικής και μάλλον θα ήταν αδιανόητο να οδηγείται στα δικαστήρια γιατί επικαλείται μια φράση του Μάρκο Πόλο ώστε να υποστηρίξει ένα επιχείρημά της. Και αυτό ανεξάρτητα από τον βαθμό διαφωνίας ή συμφωνίας με τις απόψεις της. Στη χώρα μας όπου η ρατσιστική ρητορική μίσους διακινείται καθημερινά με πολλές και ισχυρές δόσεις και χωρίς καμία τιμωρία, επιλέγεται να οδηγηθεί στα δικαστήρια μια συγγραφέας επειδή εκφράζει τις απόψεις της. Όσο ακραίες και αν θεωρούνται αυτές.

Σύμφωνα με τον Παντελάκη λοιπόν, που εκφράζει μια διαφορετική φιλελέδικη προσέγγιση του θέματος, είναι αδιανόητο να δικαστεί κάποιος όταν αποδίδει ψευδώς μια φράση σε ένα ιστορικό πρόσωπο με στόχο την προώθηση της ισλαμοφοβίας και οι απόψεις της Σώτης θεωρούνται ακραίες, δεν είναι απαραιτήτως ακραίες. Η δυνατότητα κατά τα άλλα να βάζεις λόγια στο στόμα ιστορικών προσώπων είναι ελευθερία του λόγου.

Δράση – Φιλελέ κόμμα που ίδρυσε ο Στέφανος Μάνος
Για τη δίωξη της Σώτης Τριανταφύλλου

Το δικαίωμα να εκφράζει κανείς ελεύθερα τις απόψεις του δεν μπορεί να περιορίζεται στη δημοκρατία από το αν οι απόψεις αυτές είναι αρεστές σε κάποιους άλλους ή σε μία υποτιθέμενη πλειονότητα, ή τους προκαλούν αρνητικά συναισθήματα. Η ελευθερία του λόγου πρέπει να είναι πλήρης. Δεν έχει σημασία αν διαφωνεί ή συμφωνεί κανείς με τις απόψεις κάποιου. Στη συγκεκριμένη περίπτωση διαφωνούμε πλήρως με το συγκεκριμένο κείμενο της Σώτης Τριανταφύλλου. Υπερασπιζόμαστε όμως απολύτως το δικαίωμα να τις εκφράζει χωρίς να ποινικοποιείται η άποψή της.

Η Δράση έχει άλλωστε εκφραστεί και στο παρελθόν κατά του λεγόμενου «αντιρατσιστικού νόμου», ακριβώς γιατί ποινικοποιεί την άσκηση αυτής της ελευθερίας. Ελπίζουμε ότι η κ. Σώτη Τριανταφύλλου, που είναι το θύμα μίας παράλογης δίωξης από ανθρώπους που υποτίθεται ότι υπερασπίζονται έτσι τα ατομικά δικαιώματα, θα αθωωθεί από το δικαστήριο. Είμαστε ολόψυχα στο πλευρό της.

Ολόψυχη στήριξη και από την Δράση, ασχέτως αν ο λόγος της Σώτης είναι ρατσιστικός, ή ψευδής.

Τατσόπουλος – έχει πηδήξει την μισή Αθήνα.

Αφού η ισλαμοφοβική ρητορική κάνει θραύση στην Ελλάδα, είναι ντροπή να δικάζεται κάποιος για ισλαμοφοβική ρητορική. #Φιλελότζικ.

Lifo.gr – Άρης Δημοκίδης
Πόσο μεγάλο λάθος είναι η μήνυση εναντίον της Σώτης Τριανταφύλλου για Ισλαμοφοβία

Στη χώρα μας όπου η ρατσιστική ρητορική μίσους διακινείται καθημερινά με πολλές και ισχυρές δόσεις και χωρίς καμία τιμωρία, επιλέγεται να οδηγηθεί στα δικαστήρια μια συγγραφέας επειδή εκφράζει τις απόψεις της. Όσο ακραίες και αν θεωρούνται αυτές.


Το δεύτερο σημείο είναι αυτό με τον Μάρκο Πόλο. Όντως είναι hoax η δήλωση που αποδίδεται σε αυτόν. Υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια ένα μπέρδεμα στο ίντερνετ με μια λίστα φράσεων για τους μουσουλμάνους: σε κάποια στιγμή μπερδεύτηκε η σειρά, και η φράση που είχε πει ο αποπάνω του αποδόθηκε στον Μάρκο Πόλο ενώ η φράση του Μάρκο Πόλο πήγε στον αποκάτω του.


Τελικά κυρία αποχώρησε με πικρό χαμόγελο λέγοντας «είστε παιδιά του 21ου αιώνα, αλλά μου θυμίζετε το δογματισμό που μ’ έκανε να αποχωρήσω μικρή απ’ την ΚΝΕ…». Ο σκοταδισμός είχε νικήσει για άλλη μια φορά.


Με εκφράζει πολύ ένα σχόλιο που ήρθε πριν λίγο, και το αναρτώ και εδώ:

[…]

Να ξεκινήσω λέγοντας κι εγώ ότι, όπως και να’χει, δε μπορείς να κάνεις μήνυση σε κάποιον που δεν γνωρίζει ότι μια φράση αποδίδεται λανθασμένα σε κάποιον ή είναι ανεπιβεβαίωτο αν ειπώθηκε καν. Αυτό ισχύει ακόμη και για τη φράση με τη βλακεία και το άπειρο (που δεν υπάρχει καμιά απόδειξη ότι είπε ο Αινστάιν), ακόμη και για το «Όταν ήρθαν να πάρουν τους εβραίους δεν αντέδρασα (κοκ.)» που ειπώθηκε αλλά όχι από τον Μπρεχτ, το «Διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά θα υπερασπιστώ (κλπ.)» που δεν είπε ο Βολταίρος. Το κάνουμε όλοι, όλη την ώρα.

[…]

Όλες οι θρησκείες είναι φοβερά προβληματικές. Και φυσικά οι συντριπτική πλειονότητα των μουσουλμάνων δεν είναι φονιάδες, έτσι; Αυτό είναι απόλυτα βέβαιο.   Αλλά να σας πω κάτι; Και η συντριπτική πλειονότητα των ρατσιστών δεν είναι δολοφόνοι. Έχω γνωρίσει άπειρους ρατσιστές, κανείς δεν είχε σκοτώσει άνθρωπο άλλης φυλής, ούτε είχε κατά κανόνα επιτεθεί εναντίον τους σωματικά ή και λεκτικά καν. Αυτό δεν αλλάζει ότι τους βρίζουν σε κάθε ευκαιρία (όχι μπροστά τους), τους αποδίδουν όλα τα δεινά, διαπράττουν συστηματικά διακρίσεις εις βάρος τους και, φυσικά, ψηφίζουν και με αυτό το κριτήριο. Είναι, τέλος πάντων, ρατσιστές.

Ο Αρούλης νομίζω ότι πρέπει να πάρει το μετάλλιο του φιλελεδισμού. Ξεκινάει με λίγο “κόπι πάστε”, συνεχίζει με το ότι μπερδεύτηκε μωρέ η Σώτη και είπε ψέματα, απλά ένα σάιτ άλλαξε τη σειρά των αποφθεγμάτων κλπ. προχωράει στο ότι με κάποιον τρόπο το ΚΚΕ φταίει πάλι και καταλήγει στο ότι εκφράζεται από την σύγκριση της λάθος απόδοσης ρητορικής μίσους σε ιστορικά πρόσωπα και από το ότι, εντάξει και οι ρατσιστές καλά παιδιά είναι.

Δεν θα παραθέσω άλλα αποσπάσματα από τις αντιδράσεις φιλελέδων στην χρήση του αντιρατσιστικού νόμου ενάντια στην Σώτη, νομίζω αρκετά κούρασα. Το συμπέρασμα που βγάζω από όλα αυτά είναι ότι στο μυαλό του φιλελέ είναι θεμιτό να χρησιμοποιείς ψέματα για να προάγεις το μίσος απέναντι δε μία πολυπληθέστατη ομάδα ανθρώπων, κατά δικαίων και αδίκων, με μόνο κριτήριο ότι δεν ασπάζονται την θρησκεία σου, ή τον πολιτισμό σου.

Πολύ αμφιβάλω ότι αυτή η δίκη θα οδηγήσει σε μία καταδικαστική απόφαση για την Σώτη. Μου φαίνεται αυτοκαταστροφική κίνηση για την αστική προπαγάνδα το να καταδικαστεί η διαστρέβλωση της ιστορίας, σε αυτό άλλωστε είναι στηριγμένη η αστική ρητορική εδώ και έναν αιώνα. Παρόλα αυτά ακόμα και μία καταδικαστική απόφαση για την Σώτη θα με έβρισκε ιδιαίτερα καχύποπτο, καθώς είμαι σίγουρος ότι θα χρησιμοποιούταν σαν προηγούμενο για αντιδραστικούς σκοπούς.

Advertisements

Πες τη γνώμη σου

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s