Ζει η Fraport πάνω από τις δυνατότητές της;

 

Όπου προσπαθούμε να καταλάβουμε, αν η Fraport ταιριάζει άψογα στο αρχέτυπο του «Ελληνάρα» που τόσα χρόνια προσπαθεί να φιλοτεχνήσει ακάματα η ελληνική αφρόκρεμα του νεοφιλελευθερισμού.

«Ελληνάρας». Ο άνθρωπος που έτρωγε τα λεφτά του στα μπουζούκια, δεν έκοβε αποδείξεις για τις τυρόπιτες που πούλαγε, έπινε πολύ καφέ και ήταν αλλοτριωμένος από την ιδεολογική ηγεμονία της αριστεράς. Ένα μυθολογικό δηλαδή κατασκεύασμα, που απαντάται συχνά στην παραφιλολογία της αστικής διανόησης, όταν αυτή προσπαθεί με κομψό τρόπο να πει «Όλοι μαζί τα φάγαμε, τώρα βγάλτε το σκασμό και ψοφήστε σαν τα σκυλιά».

bc843939-3d92-4fc4-a828-12743808fac9

Θα μπορούσε όμως σε αυτό το κακέκτυπο, να εφαρμόσει άψογα η Fraport, εταιρεία που θέλει να πάρει 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας και να τα μεταμορφώσει σε μικρά Μονακό, ή ό,τι άλλο σκεφτεί κάποιος ευφάνταστος αρθρογράφος φυλλάδων όπως η Καθημερινή και η Athens Voice; Οι ομοιότητες υπάρχουν και μερικές μπορούμε να δούμε παρακάτω:

konstantinos-mitsotakis-650

H Fraport είναι κρατικοδίαιτη

Εντάξει, είναι απλά κρατική, αλλά όντας κρατική ζει από τα λεφτά του κράτους, οπότε θα μπορούσαμε να την πούμε κρατικοδίαιτη. Άλλωστε μερικοί αποκαλούν «ιδιωτικοποίηση» την πώληση περιουσιακού στοιχείου του δημοσίου σε κρατική εταιρεία άλλου κράτους.

Με τη μετοχική σύνθεση της Fraport να απαρτίζει κατά 31,34% η περιφέρεια του Έσσε, κατά 20% ο δημόσιος μεταφορέας Φρανκφούρτης, κατά 8,45% η επίσης κρατική Lufthansa και κατά 2,92% η BlackRock, θα μπορούσαμε να πούμε ότι η Fraport είναι ένας από εκείνους τους διαβόητους οργανισμούς του δημοσίου, που σύμφωνα με τη νεοφιλελεύθερη αφήγηση, ξεζουμίζουν κρατικό χρήμα για να πληρώνουν τα κομματόσκυλά τους. Όπως νοσοκομεία, σχολεία, κλπ…

newego_large_t_248161_106723879

Η Fraport είναι σαν τον «Ακάλυπτο»

Τι θα γινόταν αν ο γνωστός στους παλιότερους, τηλεοπτικός χαρακτήρας του Ακάλυπτου χρειαζόταν να αγοράσει κάποιο σπίτι; Ίσως να τον βλέπαμε να προσεγγίζει κάποιο θύμα που θα ήθελε να πουλήσει το σπίτι του για 100,000 ευρώ. Ο Ακάλυπτος θα του ‘λεγε ότι θα του ‘δινε τα 20,000 στο χέρι, για τα υπόλοιπα θα έπαιρνε δάνειο με εγγυητή το ίδιο το θύμα, θα έκανε την κομπίνα του και όλοι από τους δέκτες μας θα γελούσαμε σε βάρος του αφελή πωλητή.

Στην περίπτωση της Fraport, το ρόλο του θύματος αναλαμβάνει να παίξει το ελληνικό κράτος και κατ’ επέκταση όλοι μας, αφού η Fraport διαθέτει μόνο 200 εκ. ευρώ από τα 1,2 δισ. που πρέπει να καταβάλει για την αγορά των αεροδρομίων. Τα υπόλοιπα θα τα δανειστεί από τράπεζες, με τα μεγαλύτερο μέρος του δανεισμού να αφορά την ελληνική Alpha Bank, την οποία έχουμε χρηματοδοτήσει μέσω των ανακεφαλαιοποιήσεων από την τσέπη μας, 2-3 φορές μέχρι τώρα όλοι μας. Το έργο που θα ακολουθήσει μάλλον θα το έχουμε ξαναδεί. Η Fraport μπορεί άνετα να φεσώσει την Alpha Bank, το ελληνικό κράτος δε θα εγείρει αξιώσεις από το γερμανικό αφού όλο και κάποια αξιολόγηση θα έχουμε μπροστά μας, η Alpha Bank πάλι θα περνάει δύσκολες ώρες, θα χρειαστεί να κόψουμε συντάξεις για να τη σώσουμε και θα ακούμε εκείνο το διάστημα πως αν δεν είχαμε φάει τα λεφτά μας στα μπουζούκια, θα είχαμε να αποπληρώσουμε τα δάνειά μας και δε θα κινδύνευε η τράπεζα.

oldphotosdaiselblum1424183371

Η Fraport έφαγε τα λεφτά της σε σναπς και γυναίκες και τώρα ζητάει βοήθεια

Με τη γερμανική εταιρεία να ισχυρίζεται πως έχει ετήσιο τζίρο 2 δισ. ευρώ, δημιουργείται η εύλογη απορία του τι τα έκανε όλα αυτά τα λεφτά και έχει διαθέσιμα μόνο 200 εκ. Οι κακές γλώσσες λένε ότι τα έφαγε σε σναπς και γυναίκες, αν και εμείς πιστεύουμε ότι τα έφαγε στο ποδόσφαιρο, αφού ήταν ο κύριος χορηγός της Άιντραχτ Φρανκφούρτης, από το 2002 ως το 2012.

Η Fraport είναι ο Σώρρας των ιδιωτικοποιήσεων

Σε πλήρη αντιστοιχία με το γνωστό τρισεκατομμυριούχο, που υπόσχεται να μας ξεχρεώσει άμα τον κάνουμε βασιλιά, χάρη στην εξωγήινη τεχνολογία του Δία που κατέχει, η Fraport υπόσχεται να μας κάνει τα αεροδρόμια μικρά παλατάκια αν την πληρώσουμε για να της τα δώσουμε και έχει βγάλει και ζωγραφιές για να μας πείσει:

 

Η Fraport κάνει κακές παρέες

Η Fraport δεν αγόρασε μόνη της τα ελληνικά αεροδρόμια αλλά σε συνεργασία με εταιρεία του ομίλου Κοπελούζου. Απ’ ότι διαβάζουμε όμως, ο όμιλος Κοπελούζου δε θα πρεπε να θεωρείται όμιλος και η θυγατρική εταιρεία του δε θα πρεπε να είναι εταιρεία. Η Fraport έχει ένα χρέος 3,6 δισ. ευρώ που αυξάνει και μία ρευστότητα 1 δισ που μειώνεται. Παράλληλα η δεύτερη ενδιαφερόμενη εταιρεία, η Slentel Ltd, ιδιοκτησίας Κοπελούζου, έχει αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 5000 ευρώ, ιδρύθηκε στην Κύπρο το 2013 και έκτοτε δεν έχει οικονομική δραστηριότητα. Όπως διαβάζουμε, ανεξάρτητοι ελεγκτές, ισχυρίζονται πως θα έπρεπε να είχε κλείσει…

Στην τελική όμως, τα παραπάνω, δεν έχουν και ιδιαίτερη σημασία. Σημασία έχει πως από εκεί που είχαμε τον κίνδυνο μην πάθουμε κομμουνισμό, βρισκόμαστε σήμερα σε μια κατάσταση όπου κινδυνεύουμε να ξεχάσουμε και τον καπιταλισμό, αφού η πρακτική του να πληρώνεις κάποιον για να «αγοράσει» το προϊόν σου δεν εμπίπτει σε κάποιο οικονομικό μοντέλο του σύγχρονου κόσμου.

Advertisements

Πες τη γνώμη σου

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s