8 απλά tips για να γίνετε μεγαλοδημοσιογράφος κάποιου κόμματος

Είστε από 6 έως 99+ χρονών, γνωρίζετε στοιχειώδη γραφή κι ανάγνωση και θέλετε να εργαστείτε για μεγάλο δημοσιογραφικό οργανισμό που στηρίζει πολιτικό κόμμα; Υπάρχει τρόπος!

Έχετε αποφασίσει πως η αξιοπρέπεια είναι ένα είδος πολυτελείας στην εποχή μας; Θέλετε να ασχοληθείτε ενεργά με το λειτούργημα που αποκαλούμε «κομματική δημοσιογραφία» και να μεταφέρετε στην ανυποψίαστη πλέμπα αυτά που θέλει να πει ο κομματικός εταίρος του εργοδότη σας, πριν από αυτόν, για αυτόν, σαν αντικειμενική ενημέρωση; Θέλετε έστω απλά να βγάλετε το μούτρο σας στο γυαλί ώστε να σας φτύνουν όλοι;

Παρόλο που ο ανταγωνισμός στο συγκεκριμένο πεδίο είναι σκληρός και οι υποψήφιοι πολλοί, υπάρχει τρόπος να καταρριχηθείτε και εσείς την κλίμακα των γραφιάδων που μαστίζουν την κοινή γνώμη για δεκαετίες τώρα. Αφού μπορούν αυτοί, γιατί να μη μπορείτε και εσείς να απολαύσετε τα ίδια οφέλη;

Γιατί να μη μπορείτε και εσείς να περνάτε για σοβαροί μεγαλοδημοσιογράφοι;

Γιατί να μην χαρακτηρίζεστε και εσείς ως αντικειμενικοί δημοσιογράφοι, και να κερδίζετε έτσι την επευφημία ενός ολόκληρου κόμματος;

Γιατί να μην έχετε και εσείς την ευκαιρία να κυνηγήσετε μια μελλοντική θέση εξουσίας, με όλες τις ανέσεις που μπορεί αυτή να προσφέρει;

Ή ακόμα καλύτερα, γιατί να μην κερδίσετε μια αιώνια θέση στον Παράδεισο;

Σε γενικές γραμμές, γιατί να μην αποτινάξετε τα όποια βαρίδια ακεραιότητας, εντιμότητας, ηθικής και ευσυνειδησίας σας κρατάνε πίσω, και να βουτηχτείτε και εσείς σε έναν απύθμενο λάκκο γεμάτο χλιδή και σκατά;

Οι δουλειές άνοιξαν και καναλάρχες και εκδότες προσλαμβάνουν απλήρωτους γραφιάδες σαν τρελοί, εδώ και χρόνια. Το δύσκολο δεν είναι να μπεις σε αυτή τη μεγάλη κλίκα επαγγελματιών, αλλά καταφέρεις να ξεχωρίσεις στα μάτια του επιχειρηματία και του κόμματος που στηρίζει, το μέσο στο οποίο εργάζεσαι. Και παρακάτω σας παρουσιάζουμε μερικές χρήσιμες συμβουλές για να το πετύχετε, αντλώντας κυρίως συμπεράσματα από πετυχημένους μέχρι τώρα επαγγελματίες.

Προσέχουμε ποιες λέξεις χρησιμοποιούμε

Μελετάμε πολύ καλά το χώρο στον οποίο κινούμαστε. Παίρνοντας ως παράδειγμα το ιστορικό κόμμα της Νέας Δημοκρατίας, γρήγορα αντιλαμβανόμαστε πως λέξεις όπως Siemens, Χριστοφοράκος, Κήρυκας (οποιοσδήποτε κήρυκας όχι μόνο των Χανίων), δάνεια, τράπεζες και ΔΕΗ, είναι σημαντικό να αποφεύγονται. Σοβαρά τώρα, μην ασχολείστε με κάποιο από αυτά τα θέματα. Έτυχε η Siemens να εφεύρει κάποιο φούρνο μικροκυμάτων που είναι ταυτόχρονα και μοτοσακό; Παράτησέ το. Μην ασχολείσαι. Άσε κάποιον άλλο να βγάλει το φίδι απ την τρύπα!

Διαβάζουμε τι λέει ο αρχηγός

Δεν αρκεί όμως να ενημερώνεστε για την ιστορία ενός κόμματος, αλλά και να διαβάζετε καθημερινά τι λέει ο αρχηγός του. Μαθαίνουμε τι μπορεί να σκέφτηκε για να αποφύγει την οποιαδήποτε πολιτική αντιπαράθεση με όσα κόμματα έχει κοινή πολιτική αλλά όχι καρέκλα και τρέχουμε να κάνουμε ρεπορτάζ για να δείξουμε πως έχει σχέση με την πραγματικότητα

842806bc-9ddd-43bb-95ea-3e6aefc6dc97

Όχι αλήθεια, κάνουμε ρεπορτάζ

Η δουλειά του κομματικού δημοσιογράφου δεν είναι δουλειά γραφείου και αν δεν είστε έτοιμοι να μοχθήσετε καλό είναι να μην ασχοληθείτε καν. Δεν είναι λίγες οι φορές που θα χρειαστεί να βγείτε από το υπόγειό σας, να πάτε σε κάποια γειτονιά, να τραβήξετε μια φωτογραφία και να βάλετε ό,τι σας κατέβει στο κεφάλι προκειμένου να δώσετε μια αίσθηση ρεαλισμού στον πολιτικό λόγο του αρχηγού:

91e765f1-4a3c-44d5-82ef-488c5787982c

Αδιαφορούμε πλήρως για την πραγματικότητα

Ορισμένες φορές, συνάδελφοι από άλλα μέσα ενημέρωσης, του εξωτερικού ή εγχώρια, ενδέχεται την ίδια στιγμή να κάνουν τη δικιά του έρευνα για θέμα συναφές με το δικό μας. Έτσι ενδέχεται, μερικές φορές να συμπέσουν χρονικά, δύο εξαιρετικά αντικρουόμενα μεταξύ τους ρεπορτάζ. Σημαντικό: Δεν πανικοβαλλόμαστε, κάνουμε σαν μην έγινε και μέχρι αύριο όλοι θα το χουν ξεχάσει:

Δε φοβόμαστε την υπερβολή

Ακριβώς επειδή θα το ‘χουν ξεχάσει όλοι μέχρι αύριο, δε μας νοιάζει ιδιαίτερα για το τι θα πούμε ή πόσο ηλίθιο θα ακουστεί στα αυτιά των ακροατών μας. Μη συγκρατιέστε. Ξεδιπλώστε το ποιητικό σας ταλέντο:

Όχι, αλήθεια μη φοβάστε να υπερβάλλετε!

Δεν είναι αστείο. Ακόμα κι αν μιλάτε για ένα αντικείμενο, μια περιοχή, ένα πρόσωπο ή μια κατάσταση, για την οποία υπάρχουν αυτόπτες μάρτυρες που μπορούν εύκολα να σας διαψεύσουν, δεν έχει σημασία! Αυτοί δε μπορούν να βγουν σε κάποιο κανάλι και να αντιμετωπίσουν την πένα σας. Είναι μια πλέμπα και η πραγματικότητα είναι αυτό που λέτε:

Τα hoax είναι φίλοι σας

Δεν έχετε αρκετή φαντασία για να γράψετε τη δικιά σας εκδοχή της πραγματικότητας; Και πάλι δεν πειράζει! Σίγουρα κάποιος άλλος θα έχει κάνει ήδη κάποια δουλειά την οποία μπορείτε να δανειστείτε. Δε θέλει ικανότητα, αλλά μεράκι για έρευνα του κατάλληλου hoax.

Τολμάμε να μπούμε σε εμπόλεμες περιοχές

Στην περίπτωση που και εμείς οι ίδιοι έχουμε πιστέψει τα ψέμματα που διαδίδει το σινάφι μας, δε λιγοψυχούμε. Μπαίνουμε στην περιοχή που πριν λίγο είχαμε χαρακτηρίσει ως «εμπόλεμη ζώνη αερομεταφερόμενων αναρχικών όπου γίνονται δολοφονίες εν ψυχρώ κάθε μέρα», και κάνουμε επιτόπιο ρεπορτάζ, μιλώντας με περαστικούς επιζήσαντες. Δεν έχει σημασία να πουν όλοι αυτό που θέλετε, αρκεί να υπάρξουν κανά δυο που θα πουν αυτό που πρέπει:

Μικρή προσοχή θέλει μόνο στο πώς στήνουμε το ρεπορτάζ, αλλά και να πάει κάτι στραβά, είπαμε: Ποιος θα το θυμάται μέχρι αύριο;

Σε πολύ γενικές γραμμές, η κεντρική ιδέα που πρέπει να έχετε στο μυαλό σας, περικλείεται στο «ξεφτιλιστείτε άφοβα». Ελπίζουμε να μπορέσαμε να σας βοηθήσαμε και μια μέρα να καμαρώσουμε και εσάς σε κάποιο κανάλι όπου θα μας αναλύετε τα οφέλη του 15ου μνημονίου.

Advertisements

One thought on “8 απλά tips για να γίνετε μεγαλοδημοσιογράφος κάποιου κόμματος

Πες τη γνώμη σου

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s