Μετά την Παπαγγελή και το Τζήμερο, τώρα και ο Χρυσόγονος απορρίπτει το Μαρξ

Την αίγλη των δύο μεγάλων προσωπικοτήτων φαίνεται πως ζήλεψε ο ευρωβουλευτής ΣΥΡΙΖΑ και έτσι κατάφερε να ξεκλέψει λίγο χρόνο από τις υπηρεσίες που προσφέρει στους ευρωπαϊκούς λαούς, ώστε να καταφέρει να μας ενημερώσει για τους λόγους για τους οποίους απέρριψε και αυτός το μαρξισμό-λενινισμό…

Σε λίγο προχωρημένη ηλικία είναι η αλήθεια, αφού αυτά αν είναι να τα κάνεις καλά, τα κάνεις από τα 15 και πριν εκλεγείς με ένα κόμμα που ξόδεψε 20 χρόνια της ζωής του προσποιούμενο το αριστερό. Αλλά κάλιο αργά παρά ποτέ λένε και έτσι βλέπουμε το συμπαθή ευρωβουλευτή σε μια προσπάθεια να αποδομήσει το Λένιν, το Μαρξ και γενικότερα μάλλον όποιον ενδεχομένως θα ήταν ιστορικά αντίθετος με τις εξώσεις ανθρώπων από τα σπίτια τους για χάρη των τραπεζών, όπως κάνει το κόμμα του εν λόγω ευρωβουλευτή.

12728774_546788458817862_5345689177074535227_n

Σημασία έχει όμως να δούμε για λίγο και τα επιχειρήματα που αναπτύσσει ο Χρυσόγονος, αφού σε αντίθεση με τους προκατόχους του στο πόντιουμ της γραφικότητας, δεν περιορίζεται απλά στο να τους χαρακτηρίσει βλάκες. Και ίσως αυτή να είναι η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα σε έναν φασίστα και έναν φιλελέ.

Διαβάζουμε λοιπόν πως μέσα στην απεριόριστη σοφία του, ο Χρυσόγονος στα 50 του αντιλήφθηκε ότι στον κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας δεν υπάρχει χώρος για ιδιωτικές πρωτοβουλίες και επενδύσεις. Μετά από 50 χρόνια πορείας, ένας βουλευτής “αριστερού” κόμματος, έρχεται να μας πει ότι ο σοσιαλισμός και η ελεύθερη αγορά, να… δεν τα πάνε και πολύ καλά μεταξύ τους… Και μη νομίζουμε πως αυτό είναι μικρής σημασίας, γιατί η απουσία επενδύσεων οδηγεί στην απουσία καινοτομιών. Κάτι ψιλοεπιτυχίες, όπως τον πρώτο άνθρωπο στο διάστημα, οι σοβιετικοί τις κάναν καθαρά για εσωτερική κατανάλωση και τα σχέδια σίγουρα τα κλέψανε από την ομάδα Ε.

Από εκεί και πέρα όμως δεν παρείχε επαρκή κίνητρα για ανάπτυξη πρωτοβουλιών και καινοτομία, ενώ παράλληλα ο καθορισμός των τιμών με διοικητικές πράξεις προκαλούσε κάθε μορφής παραλογισμούς και λειτουργούσε τελικά ως τροχοπέδη για την οικονομία.

Δριμύ κατηγορώ εξαπολύει ο Χρυσόγονος και στην απουσία καρτέλ και τριγωνικών συναλλαγών, που έχουν οδηγήσει οικονομίες σαν την ελληνική, σε μια κούρσα ανόδου, ενώ ο σοσιαλισμός θα τη χαντάκωνε…

Οι ανησυχίες όμως του γραφιά, είναι σφαιρικές και εκτείνονται και στην οικολογία, καταδικάζοντας τη Σοβιετική Ένωση για τη μη υπογραφή της σύμβασης του Κιότο, για τον περιορισμό των βιομηχανικών ρύπων. Χμ, όχι, στάσου, αυτές είναι οι ΗΠΑ. Τελοσπάντων, η ΕΣΣΔ δε σεβόταν το περιβάλλον σίγουρα και επίσης σίγουρα γι’ αυτό ευθύνεται εκείνος ο βλάκας ο Μαρξ. Πάμε παρακάτω!

Περαιτέρω η, ως ένα σημείο ιδεολογικά προκαθορισμένη, αδιαφορία του «υπαρκτού» για την ανάγκη έλλογης διαχείρισης μη ανανεώσιμων φυσικών πόρων και γενικά προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος και των οικολογικών ισορροπιών είχε καταστροφικές συνέπειες, ορατές για όλους.

Πολιτικά μιλώντας ο κύριος Χρυσόγονος, μας ξεκαθαρίζει πως αυτό το συστηματάκι που ευαγγελίζεται ο μαρξισμός, ο λενινισμός, ή όποιος κάτσει, με τους ανακλητούς εκπροσώπους, δεν ήταν επουδενί κάποια πρωτοτυπία αυτής της ιδεολογίας, γιατί το κάναν και οι αμερικάνοι σε μερικά δημαρχεία. Εντέχνως αποφεύγει να το χαρακτηρίσει ως καλό ή ως κακό, γιατί αν ήταν κακό, τότε θα εμμέσως θα έπρεπε να πει πως οι ΗΠΑ κάναν κάτι που δεν είναι κουλ, ενώ αν ήταν καλό, όλοι θα είχαν την απορία αν θα ‘πρεπε να είναι και αυτός ανακλητός…

Η ανακλητότητα των μελών των σοβιέτ, εκτός του ότι δεν αποτελεί κατά κανένα τρόπο «σοσιαλιστική» ευρεσιτεχνία (π.χ. στις ΗΠΑ ο θεσμός της ανάκλησης των αντιπροσώπων των Πολιτειών στο Κογκρέσο προβλεπόταν στο άρθρο V των βραχύβιων «Άρθρων της Συνομοσπονδίας» του 1781 αλλά και σε πολλά πολιτειακά Συντάγματα έκτοτε και μάλιστα η σχετική διαδικασία εφαρμόσθηκε με επιτυχία σε βάρος των κυβερνητών της Βόρειας Ντακότα Lynn Frazier το1921 και της Καλιφόρνιας Gray Davis το 2003)

Πρόβλημα φαίνεται πως υπάρχει και με την άμεση δημοκρατία στο σοσιαλισμό, όπως διαπιστώνει το μέλος του κόμματος που έγινε κυβέρνηση με το 20% των ψήφων του λαού, γιατί εν ολίγοις δεν υπάρχουν κόμματα που να εξυπηρετούν επιχειρηματικά συμφέροντα.

Το πιο καίριο στοιχείο των εκλογών στον «υπαρκτό σοσιαλισμό» είναι η απουσία, κατά σχεδόν ανεξαίρετο κανόνα, πολλαπλών και ανταγωνιστικών μεταξύ τους υποψηφιοτήτων, με τελικό αποτέλεσμα η δήθεν «εκλογή» να συνιστά πανηγυρική επιβεβαίωση ενός προαποφασισμένου διορισμού.

Κλείνει έτσι ο Χρυσόγονος, με παρόμοιο τρόπο με την αξιαγάπητη Έλλη:

Η προσδοκία του μαρξισμού – λενινισμού ότι με την «κατάργηση» της τάξης των εκμεταλλευτών/εξουσιαστών θα δρομολογηθεί το τέλος της εκμετάλλευσης και της εξουσίασης ήταν ιστορικά αφελής.

Αυτά έγραψε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, έκλεισε το λαπτοπ του και πήγε στο καφενείο της Ευρωβουλής να πιει το μακιάτο του, πριν πάει να ψηφίσει κάτι στην Ευρωβουλή που δε θα χει καμία σημασία, γιατί οι αποφάσεις παίρνονται από τη μη εκλεγμένη Κομισιόν.

Ηθικό δίδαγμα του μεγαλόπνοου κειμένου, είναι πως δεν υπάρχει άλλη επιλογή πέρα από το να ζήσουμε άστεγοι και πεινασμένοι. Οποιοδήποτε άλλο σύστημα απέτυχε και τώρα ζούμε το πιο πετυχημένο, είτε μπορεί να το πιστέψει κάποιος είτε όχι. (Μάλλον όχι). Το να καταργηθεί η τάξη των εκμεταλλευτών είναι αφελές, ενώ πιο ρεαλιστικό είναι το “Βάλε πλάτη”. Το κείμενο του Χρυσόγονου δεν έτυχε ιδιαίτερης επιτυχίας, ίσως γιατί κανένας δε θέλει να διαβάσει τις αιτιολογήσεις ενός καιροσκόπου για τον καιροσκοπισμό του.

Αλλά κάπου εκεί εντοπίζουμε και τη διαφημιστική αποτυχία του Χρυσόγονου έναντι της Παπαγγελή. Γιατι ο μεν έγραψε ένα κατεβατό στην προσπάθειά του να διαφημίσει το βιβλίο του, καταλήγοντας στο ότι ο Μαρξ έλεγε βλακείες, το οποίο λίγοι θα κάτσουν να διαβάσουν. Ενώ η άλλη έκανε το ίδιο έργο με τον ευρωβουλευτή μέσα σε δυο προτάσεις και όλοι ασχολήθηκαν μαζί της.

Η μαλακία θέλει συντομίες.

Πες τη γνώμη σου

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s