Όταν η ανθρώπινη βλακεία συναντά την νεοφιλευλεύθερη επέλαση (Atenistas-TEDx)

Αναδημοσίευση από valuewhatworths

Tον τελευταίο καιρό βλέπουμε συνεχώς νέες μορφές εθελοντισμού να εμφανίζονται και νέα προσχήματα να αναδύονται για την θεμελίωση τους. Το κράτος αφού έχει ισομοιράσει την ευθύνη τις οικονομικής κρίσης, άρχισε να θέτει και νέους όρους για την υπέρβαση αυτής της κρίσης. Η νέα νοοτροπία που αναπτύσσεται μετά την αφομοίωση και την εσωτερίκευση αυτής της ευθύνης από τα παντός είδους φιλήσυχα και ειρηνοποιά κοινωνικά υποκείμενα είναι η προσπάθεια διαχείρισης αυτής της κρίσης και η υποκατάσταση του κράτους εκεί που ηθελημένα απουσιάζει. Αυτή είναι η μια όψη του νομίσματος που ορίζει την επαναστατικότητα σαν εργαλείο διαχείρισης της κρίσης και ως το χρύσωμα του χαπιού στην αρρώστια του συστήματος και όχι σαν μια πρακτική για  την ανατροπή του. Αυτή είναι όμως η μια όψη του νομίσματος.

atenistas

Εθελοντισμός και ανθρώπινη βλακεία

Η άλλη όψη του νομίσματος που πραγματώνεται πάνω στην ηλιθιότητα και λειτουργεί περισσότερο σαν μια μορφή ψυχοθεραπείας είναι η κατευθυνόμενη αποβλάκωση. Αυτή δεν καλείται να διαχειριστεί την υπάρχουσα κρίση αλλά καλείται να αποβλακώσει και τον τελευταίο ζωντανό περιτυλίγοντάς τον με σερπαντίνες, χρώματα και μπουκάλια αναψυκτικών για την διάσωση της φώκιας στη Χονολουλού. Παραδείγματα ταξικά ασυνείδητων υποκειμένων με ψυχοτραυματικούς συνδέσμους ηλιθιότητας όπως οι ατενίστας και οι ΜΚΟ ή οι φοιτητικοί οργανισμοί που μαζεύουν τις τσίχλες από τα παγκάκια περισσεύουν.

Οι λοβοτομημένοι είναι αρκετοί μόνο που δεν υπάρχουν περιθώρια για χαζοχαρούμενα παιδάκια που δεν ξέρουν που να ξοδέψουν το παραπάνω χαρτζιλίκι που τους έδωσε ο μπαμπάς. Δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλους ψυχασθενικούς που επειδή είχε τελειώσει το τσάι από φύκι Νεκράς Θάλασσας ή η ζεστή σοκολάτα με τριμμένη ταραμοσαλάτα αποφάσισαν να βγούν στο δρόμο και να βαφτίζουν το μάζεμα τσίχλας από παγκάκια σε προσπάθεια ενασχόλησης με τα κοινά. Και για να τελειώνουμε.

img_8898

Το να ξύνεις τσίχλες από τα πεζοδρόμια ή να καθαρίζεις τοίχους από τις αφίσες τη στιγμή που στο διπλανό στενό πεθαίνει κόσμος και δε λες κουβέντα γι’ αυτό δεν είναι ακτιβισμός. Είναι κοινωνική αφασία. Και σε κάνει να φαίνεσαι απάνθρωπος. Και κτήνος. Τα τετ-α-τετ με τον Καμίνη ο οποίος λέει δημόσια ότι οι ατενίστας είναι η αγαπημένη του ομάδα πολιτών  δεν είναι ακτιβισμός, είναι ψυχιατρική νόσος. Το να ντύνεις με πουλόβερ τα δέντρα στην πλατεία Κλαυθμώνος, εκεί που ο Καμίνης τα Χριστούγεννα του 2011 είχε ξηλώσει τα παγκάκια για να μην κοιμούνται εκεί οι άστεγοι, ενώ το 2012 βρέθηκαν σε κάδους σκουπιδιών δίπλα στο Δημαρχείο πεταμένες κουβέρτες, ρούχα και παιχνίδια που είχαν συγκεντρωθεί για άπορα παιδιά με τον Καμίνη να δηλώνει ότι τα πέταξαν γιατί ήταν τόσα πολλά που δε χωρούσαν στις αποθήκες του δήμου, δεν είναι ακτιβισμός.

Είναι το σύνδρομο της Στοκχόλμης.Και καθώς αλλάζουν οι λέξεις αλλάζουν και οι έννοιες, αλλάζει και η κοινωνική αφομοίωση των εννοιών. Οι ατενίστας λοιπόν βαφτίζονται ακτιβιστές όπως οι Χρυσαυγίτες βαφτίζονται αγανακτισμένοι πολίτες, όπως η αλλοτρίωση του κέντρου και το rethinkAthens βαφτίζονται εξευγενισμός, όπως οι κοινωνικοί αγωνιστές βαφτίζονται τρομοκράτες, όπως ο Θεοφίλου βαφτίζεται ένοχος, όπως τα σχέδια για την Λαμπεντούζα βαφτίζονται σχέδια διάσωσης.

palia_voyli_3

Νεοφιλελεύθερη επέλαση και Εθελοντισμός-Βλέπε TEDx

Ας περάσουμε όμως τώρα στον άρδην νεοφιλελεύθερο εθελοντισμό και την διαστρεβλωμένη έννοια του εθελοντισμού που προωθούν τα απανταχού αφεντικά για να εκμεταλλευθούν ημιμαθή παιδάκια που ψάχνουν μια κοινωνική διέξοδο. Mια καλυμμένη μορφή στυγνής εκμετάλλευσης που προωθείται με το με το επιχείρημα της απόκτησης εμπειρίας και προϋπηρεσίας είτε σε μεγάλες εταιρείες, είτε σε δικηγορικά γραφεία ή ακόμη -και ως επί το πλείστον- σε Μ.Κ.Ο, η εργοδοτική πλευρά επιλέγει να απασχολεί ένα μεγάλο μέρος του εργατικού δυναμικού της αμισθί με κάποιες ίσως στοιχειώδεις παροχές, περνώντας μάλιστα αυτή την τακτική ως αυτονόητη και απαραίτητη.

ted_0

Μπορούμε να εστιάσουμε στο φαινόμενο TEDx,το οποίο είναι το παράδειγμα που καθρεφτίζει ιδεολογικά όλες τις παραπάνω τακτικές αποπροσανατολισμού απο την καθημερινόητα βαφτίζοντας μιζέρια όσους αντιτάσσονται στην νεοφιλελεύθερη επέλαση. Οι διοργανωτές του ΤΕDxπροσπαθούν να μας πείσουν ότι μια αχτίδα αισιοδοξίας έχει αρχίσει να ξεπροβάλλει. Πρόκειται για μια ιδέα του αρχιτέκτονα Ρίτσαρντ Σαούλ Γούρμαν, ο οποίος στα μέσα της δεκαετίας του ’80 ξεκίνησε την οργάνωση συνεδρίων με θέμα «Ιδέες που αξίζει να διαδοθούν». Το 2001, ο εκδότης Κρις Άντερσον αγόρασε τα δικαιώματα της διοργάνωσης και μετέτρεψε τις μέχρι τότε σκόρπιες συναντήσεις στη σφιχτή λειτουργία μιας Μη Κερδοσκοπικής Οργάνωσης. Η Κοινωνία των Πολιτών, έρχεται για ακόμα μια φορά, ως Μεσσίας, να μας γλιτώσει από το τέλμα των παραδοσιακών δομών.

Η περιγραφή του ιδανικού ομιλητή αυτού του αφήνει λίγες αμφιβολίες για τον προσανατολισμό αυτού του event και η θεοποίηση της επιχειρηματικότητας και του ιδιωτικού τομέα σαν τους μοναδικούς τομείς προόδου και ευημερίας (ανεξάρτητα από τις κοινωνικές και τις περιβαλλοντολογικές συνέπειες) μας προϊδεάζουν για το ποιόν των ομιλητών. Τις υποψίες μας έρχεται να επιβεβαιώσει και ο αμερικανός Νικ Χανάουερ, ο οποίος το 2012, κατήγγειλε ότι λογοκρίθηκε και η ομιλία του δεν ανέβηκε ποτέ στον ιστότοπο της διοργάνωσης, γιατί αναφερόταν στην οικονομική ανισότητα των ΗΠΑ και τις καταστροφικές συνέπειες που είχαν οι φοροαπαλλαγές του μεγάλου κεφαλαίου στο σύνολο της οικονομίας.

ceb1cf81cf87ceb5ceafcebf-cebbceaecf88ceb7cf82

Ένα άλλο παράδειγμα ομιλητή που μας υποδεικνύει τον ρόλο που ήρθε να διαδραματίσει το TEDxείναι αυτό του Ματθαίου Γιωσαφάτ, ο οποίος είναι κατά πολλούς ο επιφανέστερος εκ των ψυχαναλυτών στην Ψωροκώσταινα. Η επιλογή του Γιωσαφάτ δεν ήταν τυχαία καθώς μαθαίνουμε από το βιβλίο του «Μεγαλώνοντας μέσα στην ελληνική οικογένεια», πως οι μπαχαλάκηδες (sic) είναι ψυχικώς διαταραγμένα παιδιά των Βορείων Προαστίων που οι μαμάδες τους δεν τα θήλασαν και δεν τα αγάπησαν όσο έπρεπε στα πρώτα χρόνια της ζωής τους, με αποτέλεσμα να εκθρέψουν ένα μίσος για την κοινωνία, το οποίο και εξωτερικεύουν με το να σπάνε τράπεζες και… γήπεδα.

Η ομιλία του είχε ως κεντρικό νόημα την Παγκάλια ρήση «Μαζί τα φάγαμε». Ο στοχαστής Γιωσαφάτ μίλησε για μια κοινωνία σε διάλυση, χωρίς να αναφέρεται στις οικονομικές προεκτάσεις του όλου προβλήματος. Περιγράφει μια κατάσταση ανομίας (όχι φυσικά από την πλευρά του κράτους και της εξουσίας), όπου οι βασικές παθογένειες της κοινωνίας αφορούν τονυπερκαταναλωτισμό και την απουσία ομαδικού πνεύματος. Αυτή τη δεύτερη έρχεται να διορθώσει το TEDx, που μπορεί να μας βοηθήσει να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι.

Αξίζει τώρα να αναφέρουμε ότι το αντίτιμο της εισόδου στoΤEDxAcademyανέρχεται στα 50 ευρώ ενώ το αντίτιμο της εισόδου σε ένα TEDxeventανέρχεται στα 65 ευρώ. Στα πλαίσια της διοργάνωσης αυτής θεσπίστηκε και ένα νέο εισιτήριο, του δωρητή-χορηγού, στην τιμή των 200 €, ενώ υπάρχουν διάφορα «επίπεδα» συνδρομής που κυμαίνονται από 3.750$ για την απλή συμμετοχή έως και 125.000$, ποσό που σας χρήζει «ευεργέτη». Τέλος, αν δεν θέλετε να περιμένετε με τον λαουτζίκο μέχρι να ανέβουν κάποια από τα πολυπόθητα βίντεο με ομιλίες στο You Tube, μπορείτε να παρακολουθήσετε ζωντανά ένα συνέδριο, για το συμβολικό ποσό των 600$, ενώ τα δύο κοστίζουν 1.000$.

99019_615x461

Όσον αφορά τους εθελοντές που τρέχουν από πίσω όλη την διοργάνωση, πάντα με το προκάλυμμα της ανιδιοτελούς προσφοράς, της υποτιθέμενης κοινωνικής αλληλεγγύης, αυτοί αναδεικνύονται, όπως πάντα τελικά, σε προνομιακά «θύματα» εργασιακής εκμετάλλευσης. Η εύλογη απορία που δημιουργείται, εφόσον πρόκειται για μη κερδοσκοπικό οργανισμό, ο οποίος δεν πληρώνει τους ομιλητές, δουλεύει ως επί το πλείστον με εθελοντές, υποστηρίζεται από ένα ιδιαίτερα εκτενές δίκτυο χορηγών (εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, πολυεθνικές, αλυσίδες καταστημάτων σίτισης, εφημερίδες, ξενοδοχεία, τράπεζες, αυτοκινητοβιομηχανίες ακόμα και πρεσβείες), είναι το πού διοχετεύονται τα χρήματα που προκύπτουν από όλα αυτά τα είδη συνδρομών;

Το TEDxπάντως δεν μένει μόνο εκεί. Η πρωτοβουλία Human Grid που προωθεί, αφορά τη χαρτογράφηση των εθελοντικών οργανώσεων και των συλλογικών πρωτοβουλιών, προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι πολίτες να ξέρουν που μπορούν να απευθυνθούν για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους. Φυσικά, οι περισσότερες από τις θέσεις όπου κάποιος μπορεί να προσφέρει αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες του, δεν αφορά την πραγματική προσφορά σε αναξιοπαθούντες συνανθρώπους μας ή στη διάσωση του περιβάλλοντος αλλά στην εξοικονόμηση πόρων των ίδιων των ΜΚΟ (γραμματειακή υποστήριξη, τηλεφωνικά κέντρα, στελέχωση γραφείων κλπ).

humangrid

Και αν η απλή καταγραφή των εθελοντικών οργανώσεων σε ένα διαδικτυακό χάρτη, φαίνεται σχετικά αθώα, δεν συμβαίνει το ίδιο με το workshop εκπαίδευσης ΜΚΟ για την αξιοποίηση των εθελοντών τους, που διοργάνωσε το Volunteer4Greece, μια διαδικτυακή πλατφόρμα αναζήτησης εθελοντικής εργασίας. Είναι πασιφανές πως το TED περνά στην επόμενη πίστα: από την απλή προώθηση της ιδέας του εθελοντισμού, στη δημιουργία της αντίστοιχης φάμπρικας.

Γιατί στην Ελλάδα των 1.345.387 (καταγεγραμμένων) ανέργων, είναι μιζέρια, σπατάλη δημιουργικών δυνάμεων, ακόμα και ένδειξη αντικοινωνικής συμπεριφοράς των πολιτών να διεκδικούν θέσεις εργασίας, αξιοπρεπή αμοιβή και όρους εργασίας, συλλογικές συμβάσεις εργασίας αλλά δεν είναι επουδενί ντροπή και πλήρης υποταγή στα συμφέροντα των κάθε είδους αφεντικών, η διαφήμιση της δωρεάν εργασίας και τα προγράμματα εκπαίδευσης των πολύ συχνά κρατικοδίαιτων και κατά τα άλλα Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων για την εύρεση και την αξιοποίηση δωρεάν ανθρώπινου δυναμικού. Όχι. Αυτό είναι φρέσκο, χαρούμενο, ακομπλεξάριστο, τρέντι.

Υ.Γ. Οι πληροφορίες και αποσπάσματα για το TEDx πάρθηκαν από το freequencyradio.wordpress.com και αξίζει να ανατρέξετε εκεί για περισσότερες πληροφορίες.

To κείμενο αυτό δημοσιεύτηκε και στην εφημερίδα ‘Απατρις στο τεύχος Απριλίου 2014.

Advertisements

18 thoughts on “Όταν η ανθρώπινη βλακεία συναντά την νεοφιλευλεύθερη επέλαση (Atenistas-TEDx)

    • Όπως το άκρως πολιτικοποιημένο «κίνημα των χίππις» μετετράπη σε «παιδιά των λουλουδιών» με τη μέθοδο των ναρκωτικών, έτσι νομίζω ότι τώρα οι ομάδες ή κινήματα των «αλληλέγγυων» οδηγούνται σε αυτό που πολύ ξεκάθαρα αναδεικνύει το παραπάνω άρθρο,που ΔΕΝ είδε το φως της δημοσιότητας.

      Μου αρέσει!

    • @ Evangelos

      Το άρθρο δεν αναφέρεται σε ομάδες και κινήματα αλληλέγγυων. Αναφέρεται στην εμπορευματοποίηση της αλληλεγγύης, από διάφορους κερδοσκόπους και στον ακτιβισμό της τσίχλας και του TEDx.

      Επίσης αναφέρεται και στην ανάγκη ανάληψης των ευθυνών του κράτους από το κράτος και στο ότι η υποκατάσταση του κράτους από ιδιώτες, στην καλύτερη περίπτωση είναι μετακύλιση της οικονομικής επιβάρυνσης στους ιδιώτες και δικαιολόγηση της απραξίας του.

      Μου αρέσει!

    • Τρομερό άρθρο ιδιαίτερα διαφωτιστικό.Σου ανοίγει τα μάτια και σε ξυπνά από το λήθαργο…Αρκεί να το διαβάσεις…

      Είμαι 18 και θέλω πραγματικά να γίνω εθελόντρια, να βοηθήσω , να εργαστώ , να αλλάξω και να ομορφύνω την πραγματικότητα…Απλά δεν ξέρω που να απευθυνθώ , γιατί ξέρω ότι πολλές ΜΚΟ είναι απλά μια φούσκα..

      Μου αρέσει!

    • Καλησπέρα Άννα,

      Είναι όμορφο το συναίσθημα του να θέλεις να αλλάξεις τον κόσμο προς το καλύτερο. Για να μπορέσεις να το πετύχεις όμως πρέπει πρώτα να έχεις μια σαφή εικόνα του τι είναι αυτό το καλύτερο, ή το ομορφότερο. Διαφορετικά θα βρεθούν πολλοί στον δρόμο σου που θα προσπαθήσουν να σε στρατολογήσουν εκμεταλλευόμενοι την ορμή σου, για τους δικούς τους ιδιοτελείς στόχους.

      Ο εθελοντισμός να ξέρεις ότι έρχεται σε σύγκρουση με την ανάγκη σου για εργασία οπότε αν επιλέξεις ποτέ να κάνεις αυτή την θυσία φρόντισε να ξέρεις καλά τι θέλεις να πετύχεις μέσω αυτής και ποιοι είναι οι πραγματικοί στόχοι της συλλογικότητας στην οποία θέλεις να συμμετάσχεις. Ένας κανόνας που νομίζω ότι ισχύει, είναι ότι οργανώσεις με στόχο το κέρδος, δεν έχουν σε καμία περίπτωση στόχο τους την καλυτέρευση του κόσμου.

      Πέρα από αυτά το μόνο που έχω να σου πω είναι καλή τύχη στην αναζήτησή σου. Οι απόψεις μας για το τι συνιστά καλύτερο κόσμο νομίζω ότι φαίνονται μέσα από τα άρθρα μας, καλύτερα όμως είναι να διαβάσεις τι έχουμε να πούμε και να συμπεράνεις μόνη σου αν συμφωνείς, ή όχι.

      Μου αρέσει!

  1. Ο/Η Iraklis Proko λέει:

    Θα συμφωνούσα απόλυτα με το κείμενο αν δεν απαξίωνε τις πρωτοβουλιακές δράσεις συνολικά. Και λέγοντας πρωτοβουλιακές δράσεις, δεν εννοώ τους ατενίστας ή τους αντίστοιχους γελοίους θεσσαλονικείς los lambikos (αρπαχτή κι επιχορήγηση). Ούτε όλη αυτή την κουλτουρέ μούργα με τις επιχορηγήσεις και τις «δράσεις» με χορηγο τη νεστλέ (μπουτάρης, θεσσαλονίκη)
    Ομως έτσι όπως τα γράφει είναι σα να είναι όλα ένα. Και πρέπει να περιμένουμε πάντα «το κράτος» να μας σώσει ώστε ν’ αποκτήσει αξία η αριστεροαναρχική ιδεολογία του γράφοντα! Εμείς ανενεργοί και παπαρολογούντες να περιμένουμε «το κράτος».

    Κάντε την αλλαγή που θα θέλατε να δείτε, από σήμερα. Το «κράτος» αποτελείται από πρόσωπα. Χωρίς καλές μονάδες (άτομα) τα πάντα είναι καταδικασμένα να αποτύχουν ξανά και ξανά.

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • Καλημέρα Ηρακλή.

      Το άρθρο δεν είναι δικό μας, είναι αναδημοσίευση, οπότε η απάντησή μας δεν εκφράζει τον συντάκτη του άρθρου αλλά το μπλογκ.

      Το άρθρο αυτό δεν μπορούμε να εντοπίσουμε που λέει, ότι πρέπει να παραμένουμε εμείς “ανενεργοί και παπαρολογούντες” και να περιμένουμε από το κράτος εντός, ή εκτός εισαγωγικών.

      Άποψη του μπλογκ μας είναι πως την δράση του κράτους (που είναι υπαρκτή οντότητα), την καθορίζουν η θέληση των εξουσιαστών του και η ικανότητα τους να επιβάλλουν αυτή τους την θέληση στους εξουσιαζόμενους. Εσύ λοιπόν σαν εξουσιαζόμενος (υποθέτω ότι δεν ανήκεις στη άρχουσα τάξη της χώρας αν κάνω λάθος διόρθωσέ με) για να επιβάλλεις την θέληση σου πρέπει είτε να πάρεις την εξουσία στα χέρια σου, ή να απειλήσεις πειστικά τους εξουσιαστές ότι θα το κάνεις. Σε κάθε διαφορετική περίπτωση είσαι ιστορικά ασήμαντος.

      Τώρα, το ότι το εθελοντικό ξεκόλλημα τσίχλας και αφίσας είναι ιστορικά ασήμαντο, νομίζω ότι είναι σαφές. Aκόμα χειρότερα όμως δημιουργεί τη αίσθηση σε αυτούς που το κάνουν, ότι έχουν επιτελέσει το χρέος της ενασχόλησης με τα κοινά. Ωστόσο όπως λέει το άρθρο αφήνουν χαρωπά στο περιθώριο πολύ σημαντικότερα προβλήματα της κοινωνίας.

      Τέλος, αν νομίζεις ότι με το προσφέρεις δωρεάν εργασία, ή χρήματα σε κερδοσκοπικούς οργανισμούς, δεν επιδεινώνεις ενεργά της συνέπειες της καπιταλιστικής λαίλαπας που έχει ισοπεδώσει την κοινωνία μας, ίσως δεν υπάρχει ελπίδα να το καταλάβεις από δικές μας εξηγήσεις.

      Μου αρέσει!

  2. Ο/Η Αλεξανδρος Νικολά λέει:

    Oλοι εσείς οι μηδενιστές, κάντε κάτι πέραν της γκρίνιας. Σκορπάτε το δηλητήριό σας από το πληκτρολόγιό σας που έχει μαζέψει μπίχλα. Το ίδιο και η ψυχή σας. Ολοι αυτοί που κάνουν κάτι και βάλτε όποια ταμπέλα φθάνει να καταλάβει και να κατονομάσει αυτού μικρότητά σας, εσείς κάνατε κάτι έμπρακτα, πέραν του να εκτοξεύετε βατράχια από το στόμα σας; Καλύτερα ξυσμένες τσίχλες και ομιλίες παρά μίρλα, γκρίνια και το κακό συναπάντημα. Αντε κωλόγριες δημιουργήστε κάτι

    Μου αρέσει!

    • Αλέξανδρε,

      Νομίζω ότι η άποψη που εκφράζεις είναι ότι: Όποιος κάνει κάτι, ότι και αν είναι και αυτό, κάνει καλά που το κάνει.

      Αυτό κατάλαβα από την απάντησή σου, μπορεί να κάνω λάθος καθώς μου φαίνεται δυσπροσπέλαστη. Αν αυτή είναι η άποψή σου, μόνο περαστικά μπορώ να σου ευχηθώ.

      Το ότι νομίζεις ότι ξέρεις και τι κάνουμε εμείς, που μας ομαδοποιείς με ένα “μηδενιστές” και ένα “κωλόγριες” (σχεδόν μηδενιστικά θα έλεγε κανείς :Ρ) μόνο να με διασκεδάσει μπορεί.

      Μου αρέσει!

    • Πολλά μπορούμε και θέλουμε να δημιουργήσουμε. Επ’ αμοιβή όμως. Γιατί είναι αυτονόητο δικαίωμα κάθε ανθρώπου η επιβίωση. Και γιατί «δεν υπάρχει δωρεάν γεύμα» όπως λέτε οι φιλελέδες.

      Μου αρέσει!

  3. Ο/Η george λέει:

    κριτικη του τεμπελη…βριζουμε οσους κανουν κατι..Δυστυχως γαι ολους οτυ αντικαπιταλιστες α,ναρχοικουν κτλπ .που περηφανα ομολουν οτι στο συστηα μα δε γίνονται βελτιιώσει αλλα ριζικη αλλαγη .ας μα πουν ποια είναι η ριζικη αλλαγη γιατι θα γελάσει και το παρδαλο κατσίκι..Εγω μία ριζική αλλαγη ξέρω κατα τΗΝ ΕΣΣΔ μερια. …
    κατα τα αλλα η εμπερια έχει δειξιε οτι οι ατνειστας ειναι αυτοι που ιδιοτικα πανε στα συσιτια και βοηθανε.οι μηχανικοι του ted εινια αυτοι που απο τη μια βγαζουνε λεφτα απο την αλλη εχουνε σωσει κόσμο στη αφρικη με τις πρωροβουλιες τους κτλ.Γιατροι πανε στην tedx και μιλανε ,εφυρετες .και ανθωροποι με 5 πτυχια ο καθενας.οι υπλοιποι εινια για μπαφο στα υπογεια .και καλπικη μπουρδολογια, ..

    Μου αρέσει!

  4. Ο/Η george λέει:

    κριτικη του τεμπελη…βριζουμε οσους κανουν κατι..Δυστυχως γαι ολους οτυ αντικαπιταλιστες α,ναρχοικουν κτλπ .που περηφανα ομολουν οτι στο συστηα μα δε γίνονται βελτιιώσει αλλα ριζικη αλλαγη .ας μα πουν ποια είναι η ριζικη αλλαγη γιατι θα γελάσει και το παρδαλο κατσίκι..Εγω μία ριζική αλλαγη ξέρω κατα τΗΝ ΕΣΣΔ μερια. …
    κατα τα αλλα η εμπερια έχει δειξιε οτι οι ατνειστας ειναι αυτοι που ιδιοτικα πανε στα συσιτια και βοηθανε.οι μηχανικοι του ted ειναι αυτοι που απο τη μια βγαζουνε λεφτα απο την αλλη εχουνε σωσει κόσμο στη αφρικη με τις πρωροβουλιες τους κτλ.Γιατροι πανε στην tedx και μιλανε ,εφυρετες .και ανθωροποι με 5 πτυχια ο καθενας.οι υπλοιποι εινια για μπαφο στα υπογεια .και καλπικη μπουρδολογια, ..

    Μου αρέσει!

    • Αν μιλάς για τον κομουνισμό σαν μοναδική εναλλακτική στον καπιταλισμό, θα σου πω ότι έτσι ελπίζουμε κι εμείς.

      Τώρα για την διάσωση της Αφρικής θα σε αφήσω λίγο να σκεφτείς γιατί είναι έτσι η Αφρική σήμερα.

      Το τι παπαριές λέγονται στα TEDx, αν δεν το καταλαβαίνεις από μόνος σου φοβάμαι ότι δεν δύναμαι να στο εξηγήσω. Τουλάχιστον όχι σε ένα σχόλιο, ίσως κάτσουμε να αφιερώσουμε ένα άρθρο.

      Μου αρέσει!

  5. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Αγαμίστας έπρεπε να λέγονται γιατι απο την μαλακία και την απαρτοσύνη έχουν χαζέψει …
    Φάπες και κράξιμο μπάς και συνέλθουν (που χλωμό το βλέπω )

    Μου αρέσει!

  6. Συμφωνω απολυτα με το κομματι του εθελοντισμου. Εχουμε καταντησει να παρακαλαμε για εθελοντικη εργασια για να γραφτει στο βιογραφικο μας για το μελλον. Τωρα να ξυνεις τσιχλες και να ντυνεις δεντρα ενω ακριβως διπλα πεθαινουν ανθρωποι απ το κρυο ειναι ακομα πιο ηλιθιο. Ο καθενας εχει δικαιωμα να κανει οτι γουσταρει αλλα πρεπει να καταλαβει κιολας(αν μπορει) οτι οταν αυτη βλακεια εξαπλωθει βλαπτει συνολικα τις αποψεις της κοινωνιας σχετικα με το τι πραγματικα βοηθαει τον αλλον και τι οχι. Απο την αλλη και ο αρθρογραφος ειναι ξεκαθαρα προκατειλλημενος απεναντι στην ted-x και προσπαθει να .Εχει δικιο σ αυτα που λεει σχετικα με τη χρηματοδοτηση αλλα δε γινεται να τα παρουσιαζει τοσο μονοπλευρα. Εχουν γινει καταπληκτικα project μεσα απ αυτη την «πλατφορμα». Ανθρωποι με οραμα παρουσιαζουν ιδεες, συνεργαζονται και αναδεικνυονται και χρηματοδοτουνται απο εκει. Λιγη παραπανω ερευνα πριν γραψεις ενα αρθρο δε βλαπτει.

    Μου αρέσει!

Πες τη γνώμη σου

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s