Φιλελεδισμός Vs Σκέψη III

Στην τρίτη συνέχεια των άρθρων για τον φιλελευθερισμό, θα ασχοληθούμε με τον πολιτικό λόγο που προκύπτει από τα γραπτά του Νέστωρα της δημοσιογραφίας, αλλά και της φιλελεύθερης σκέψης Κωνσταντίνου Μπογδάνου.

Ο Μπογδάνος είναι ο άνθρωπος που έχει κάνει ακόμα και την Lifo (ίσως και την Σούπερ Κατερίνα), να αναρωτηθεί αν είναι ο πιο αντιπαθής άνθρωπός της ελληνικής τηλεόρασης, παρότι μερικά χρόνια αργότερα θα έκλαιγε στην ελβετική τηλεόραση, λέγοντας ότι θυσίασε την καριέρα του στο Λονδίνο για να γυρίσει και να “ανοικοδομήσει” την Ελλάδα αντί πινακίου φακής.

Ο ίδιος έχει δηλώσει για τον εαυτό του ότι “Αν ρωτήσεις τη μάνα μου, λέει κάτι συντριπτικό: «Δύο είναι τα πράγματα στη ζωή: Αγάπη και καλό παράδειγμα». Εγώ μεγάλωσα με πάρα πολλή αγάπη και νομίζω και με καλό παράδειγμα.” Και το δείχνει αυτό σε κάθε ευκαιρία μέσω του λόγου του.

Η δημοσιογραφική του σταδιοδρομία, όπως ο ίδιος λέει, ξεκίνησε με μία επιστολή του που αφορούσε στην εκπομπή ‘Πρωινός Καφές’ της Μενεγάκη που είχε γυριστεί στο θωρηκτό Αβέρωφ.

Αλλά αρκετά με την εισαγωγή, ας εξετάσουμε ένα δύο άρθρα, ενδεικτικά.

Από το άρθρο του Εμείς κι ο πόλεμος στο marketnews.gr:

η δυτική δημοκρατία οφείλει να θέτει την ασφάλεια των πολιτών της πάνω από την υποταγή της στα δικαιώματα μειονοτήτων, που δεν αναγνωρίζουν τις συνταγματικές αρχές του αστικού κράτους.

Παρατηρούμε εδώ τον Μπογδάνο, όπως κάθε σωστός φιλελεύθερος, να αποδίδει κάποια άποψη από το κεφάλι του, οριζοντίως σε έναν πληθυσμό ανθρώπων και να τοποθετεί τα δικαιώματα του, σε κατώτερη θέση από την “ασφάλεια των πολιτών της δυτικής δημοκρατίας” ότι και αν σημαίνει αυτό.

Στον πόλεμο Δύσης-ακραίου Ισλάμ η Ελλάδα αποτελεί προκεχωρημένη μονάδα προκαλύψεως της πρώτης.

Σε έναν παράξενο (ή ίσως και αναμενόμενο) συντονισμό με τον Τζήμερο, μας τοποθετεί και αυτός σε κάποιον πόλεμο.

Ο εικοσάχρονος Πακιστανός, που βρήκε την ευκαιρία να καβαλήσει το προσφυγικό καραβάνι, δεν γίνεται να έχει την ίδια αντιμετώπιση με την Σύρια μητέρα και τα παιδιά της. Κάποιοι δεν (γίνεται να) είναι ευπρόσδεκτοι.

Εδώ απλά βλέπουμε την αντιπάθεια του Μπογδάνου για τους εικοσάχρονους Πακιστανούς. Αν συνεχίσουμε να σκαλίζουμε τα γραπτά του, θα βρούμε και πιο ευρείες ομάδες ανθρώπων που αντιπαθεί.

Η Ελλάδα ούτε επιθυμεί, ούτε μπορεί να επιτρέψει απόπειρες hic et nunc και συλλήβδην «ενσωμάτωσης» μουσουλμανικών πληθυσμών στο όνομα ενός δήθεν ανθρωπισμού. Απαιτούνται λύσεις δύσκολες, μακριά από ενοχικά σύνδρομα: Κλειστά κέντρα φιλοξενίας, αυστηρός διαχωρισμός προσφύγων-μεταναστών, παρακολούθηση και έλεγχος προσωπικών και κοινοτικών δραστηριοτήτων, πολιτικές αξιοποίησης εργατικού δυναμικού για όσους επιλεγούν να μείνουν.

Και επιτέλους σε αυτό το απόσπασμα ξεδιπλώνει όλο το σκοτάδι της σκέψης του. Η φράση “hic et nunc” σημαίνει σε πρώτη ανάγνωση ‘εδώ και τώρα’ και σε δεύτερη ότι αυτός που την χρησιμοποιεί είναι ψώνιο. Η ουσία ωστόσο αυτού του αποσπάσματος βρίσκεται στις τέσσερεις λέξεις “πολιτικές αξιοποίησης εργατικού δυναμικούβλέπετε έχει αναφερθεί σε αυτό μέσω της εκπομπής του ‘Σκαι στις 6’, όπου στις 11/03/2016 κάπου προς το τέλος της εκπομπής ο καλεσμένος του Νίκος Σοφιανός (Γ.Γ. ΕΒΕΑ) δήλωνε:

Γιαν να δείτε πόσο εποικοδομητικά τα επιμελητήρια λειτουργούν σε σχέση με την κυβερνητική πολιτική. Ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ και της κεντρικής ένωσης(σ.σ. μάλλον) επιμελητηρίων, παρουσίασε μια πρόταση και είπε: ‘Να δημιουργηθούν οικισμοί μακρυά από αστικές περιοχές, να πάνε επιχειρήσεις να προσλάβουν αυτούς τους ανθρώπους, με χαμηλότερους μισθούς για να μην πολεμήσουν τους Έλληνες ανέργους και έτσι να δώσουν μια ανάπτυξη στην οικονομία μας…’”

σε αυτό ο Μπογδάνος τότε απάντησε:

Αυτό το οποίο αποφάσισε a priori να κάνει η Γερμανία και ήδη το εκτελεί.”

Οπότε βλέπουμε ότι συμφωνεί μάλλον με αυτή την άποψη και ότι είναι όντως ψώνιο, μιας και χώνει λατινικές ατάκες όπου τον παίρνει. Δηλαδή ελπίζει να μετατρέψει τους πρόσφυγες σε σύγχρονους σκλάβους και προσπαθεί να μας πουλήσει ότι κάτι τέτοιο, δεν θα επιδεινώσει την ανεργία. Στην πραγματικότητα, κάτι τέτοιο θα ωφελούσε μόνο το επιχειρηματικό κεφάλαιο που θα εκμεταλλευόταν την δωρεάν εργασία, των ναζιστικού τύπου στρατοπέδων συγκέντρωσης για τα οποία συζητάμε.

Τώρα, τα περί παρακολούθησης και κλειστών κέντρων δεν νομίζω ότι χρίζουν σχολιασμού, είναι ακριβώς αυτό που θα περιμέναμε από έναν φιλελεύθερο.

Ας περάσουμε και στο δεύτερο το οποίο θα εξετάσουμε. Και αυτό από το marketnews.gr με τίτλο Εδώ να μείνουν οι Σύροι

Άνθρωποι από κουλτούρες μακριά από το μεσογειακό πνεύμα, από σκληρά κοινωνικά και θρησκευτικά περιβάλλοντα, όπως αυτά του Πακιστάν, ή του Αφγανιστάν, ενδέχεται να αποτελέσουν αντικείμενο προσπάθειας ενσωμάτωσης στην ελληνική πραγματικότητα, σύμφωνα και με ευρωπαϊκές αποφάσεις.

Κλασικός ρατσισμός Μπογδάνου, σε συνδυασμό με χρυσαυγήτικου τύπου συνομοσιολογία.

Στο παραπάνω βίντεο η είδηση που μεταδίδει ο Μπογδάνος είναι ψευδής.

Αν και είναι βέβαιο πως θα βρεθούν εκείνοι που θα αντιμετωπίσουν μια πρόταση διαλογής των μεταναστών προς εγκατάσταση με κριτήριο την εθνική τους καταγωγή ως υποτιθέμενα ξενόφοβη, στην πραγματικότητα είναι το ακριβώς αντίθετο. Εφόσον η Ελλάδα είναι υποχρεωμένη να δεχθεί την εγκατάσταση αρκετών δεκάδων χιλιάδων ξένων πολιτών στο έδαφός της, ας είναι τουλάχιστον κατά το δυνατόν από ένα κοντινό μεσογειακό κράτος, από το πάλαι ποτέ βασίλειο των Σελευκιδών, την Οσροηνή και την Κομμαγηνή, την Αντιόχεια του Καβάφη και τα χώματα του Αγίου Εφραίμ και του Οσίου Ισαάκ.

Όχι Μπογδάνε, δεν θα πούμε την σκέψη σου υποτιθέμενα ξενοφοβική. Φιλελεύθερη θα την πούμε και κατά συνέπεια ρατσιστική και ψεκασμένη.

Σε καμία περίπτωση, βέβαια, δεν θα ήταν απλό ένα τέτοιο εγχείρημα. Και σε μεγάλο βαθμό, θα έπρεπε να διεκπεραιωθεί ανεπίσημα, με εσωτερική οργάνωση και επιμελητεία τέτοια, που θα έφερναν συμμάχους και εχθρούς ενώπιον τετελεσμένων: Θα έπρεπε να είχαμε ήδη τα είκοσι κέντρα φιλοξενίας έτοιμα και να είχαμε προωθήσει εκεί εκείνους που θέλουμε να βάλουμε στο σπίτι μας.

Τέλος, βλέπουμε τον Μπογδάνο μάλλον να καταλαβαίνει ότι οι απόψεις του είναι απαράδεκτες και ότι για να γίνουν πράξη, μάλλον θα έπρεπε να γίνουν στην ζούλα.

Αυτά έχουμε να πούμε για τον ανοικοδομητή της χώρας, Κωνσταντίνο Μπογδάνο και για τις φιλελεύθερες ιδέες του. Αν μπορούμε να βγάλουμε ένα συμπέρασμα για τον φιλελευθερισμό από τους φιλελεύθερους διανοητές, είναι ότι σιχαίνεται τις ελευθερίες κάθε μορφής, πέρα από την ελευθερία της οικονομίας και ότι για να τον ασπαστείς, πρέπει να απεμπολήσεις την αιδώ.

Πες τη γνώμη σου

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s